کارتون Cars 2

فارغ از اینکه چقدر به تماشای کارتون ها علاقمند باشید، دانستن این موضوع که برای ساخت هر کدام از این کارتون ها چقدر وقت و سخت افزار مصرف میشود خالی از لطف نیست. ‏
شرکت پیکسار دوست دارد در هر انیمیشن جدید اش مرزهای سخت افزاری جدیدی را پشت سر بگذارد و این را قبلا هم در کارهای زیاد این شرکت مانند Up و داستان اسباب بازی ۳ دیده ایم. ‏
افکت های تصویری در انیمیشن جدید آنقدر زیاد شده که این شرکت مجبور شده اندازه مزرعه رندر سازی اش را سه برابر کند تا قدرت پردازشی لازم را برای رندر کردن این کارتون داشته باشد. ‏
اما رندر سازی چیست؟ اگر در کار انیمیشن های سه بعدی باشید می دانید که به مرحله تبدیل مدل های سه بعدی به تصاویر ویدیویی «رندر کردن» می گویند. بسته به اینکه مدل سه بعدی شما چقدر پیچیده باشد و از چه میزان افکت استفاده کرده باشید این رندر کردن زمان می برد. سخت افزار کامپیوتر شما هم در سرعت این رندر سازی تاثیر زیادی دارد. ‏
در ساختن چنین کارتون هایی موضوع از یک کامپیوتر برای رندر کردن خارج است. صحنه های ساخته شده آنقدر پیچیده هستند که برای رندر کردن هر کدام به ده ها و گاهی صدها کامپیوتر با پردازشگرهای قدرتمند نیاز است. که به آن مزرعه رندر سازی می گویند. ‏
حالا فکر می کنید برای رندر کردن کارتون جدید Cars 2 از چقدر پردازشگر استفاده شده؟ شرکت پیکسار می گوید مزرعه رندر سازی اش توسط شرکت دل ساخته شده و ۱۲۵۰۰ هسته پردازشگر کار رندر سازی تصاویر این کارتون را انجام می داده اند. ‏
نکته جالب تر اینجا است که حتی با استفاده از این همه توان سخت افزاری، رندر کردن هر فریم از کارتون به طور متوسط ۱۱.۵ ساعت زمان می برده است. در مورد صحنه های اکشن این زمان حدود ۸۰ تا ۹۰ ساعت برای هر فریم بوده است. ‏
احتمالا می دانید که هر ثانیه از انیمیشن معمولا شامل ۳۰ فریم است. بنابراین برای رندر شدن هر ثانیه از این کارتون تقریبا ۳۴۵ ساعت زمان صرف شده است! ‏

منبع